כמה תובנות מכנס SearchLove 2017 בלונדון

כמה תובנות מכנס SearchLove 2017 בלונדון

searchLove 2017

זוהי הפעם הראשונה שלי בכנס SearchLove, אחד הכנסים המעניינים והרלוונטיים ביותר עבור מומחי ה-SEO.

לקחתי מספר תובנות ושיעורי בית מהכנס המופלא הזה, מקווה שתוכלו ליהנות מהן גם:

  1. AMP – אי אפשר לברוח מזה. גוגל דוחף אותנו לחשוב על mobile first ולכן משקיע המון מחשבה על פיתוחים חדשים. גוגל משקיע המון משאבים בפרוייקט הזה- וכמו כל דבר שבו הוא משקיע- זה יתפוס תאוצה יותר ויותר. אני, באופן אישי, עם הרבה חששות הקשורות להמרות. אני גם לא חושבת שAMP מתאים לכל אתר (אולי לאתרי אי-קומרס ולאתרי תוכן גדולים, זה יכול לעשות עבודה נהדרת) אבל למעשה, עם כל  מי שדיברתי על זה בכנס דיבר טובות על הניסיון האישי של עם AMP- שיפורים בהמרות דרך מובייל, דף טעינה מהיר במיוחד ושיפור מסיבי בדירוגי מובייל מול מתחרים. נראה כאילו כל האתרים יעברו ל-AMP בקרוב.
  2. בניית קישורים- עניין הקישורים השתנה כל כך הרבה בשנת 2017. האם אנחנו באמת צריכים “לקנות” קישורים? האם אנחנו צריכים תקציב ייעודי מיוחד לקישורים? לא עוד, כנראה. העולם של היום מושתת על תוכן וכיצד לספר סיפור נהדר. צרו כמה עצות, רשימות, ציטוטים, או דאטה פנימי מעניין  – והרי לכם דבר נהדר לחלוק עם עיתונאים. עיתונאים דואגים ליצור את הסיפור הבא. תנו להם מידע שימושי. הם יתנו לכם קרדיט. ומה לגבי פוסטים אורחים? אכן, אנחנו עדיין עושים את הפעילות הזו- אבל זה פחות למטרות הלינק, אלא ליותר מיתוג, ויראליות ולתנועה. הרצאה סופר מעניינת וחשובה- קבלו סליידים כאן.
  3. SEO ודאטה- זהו נושא כואב באמת. SEO לא באמת יכולים לחזות איך דירוגים ישפיע על הביצועים או על ההכנסות או איזו מילת מפתח באמת ממירה. ובכן, אנחנו יכולים – אבל אנחנו צריכים לעשות הרבה הנחות בדרך שלנו גם כן, ולחפש את המידע בהרבה מקומות וכלים נוספים. באמצעות PowerBI, Semrush, GA ונתוני PPC  מ- AdWords, אנו יכולים לשלב את כל אלה יחד ולחזות את ההשפעה של ה-SEO. אני באמת ממליצה לכם להסתכל על הסליידים האלה כדי לראות איך אתם יכולים ליצור את הקסם הזה גם כן.
  4. תג מנג׳ר ואנליטיקס- איך אפשר לקחת מהם עוד דאטה? הרצאה סופר טכנית ומעניינת בנושא תג מנג׳ר. הרי לכם אתר שלם שעוסק בסליידים ובhacks מעניינים ביותר לתחום הזה.
  5. ויזואליות- אנחנו עוברים לעידן בו אנשים פחות מרבים לקרוא תוכן. הם מעדיפים לסרוק תכנים, לשמוע אותם, לראות אותם ואפילו לגעת בהם. חישבו על גרפיקה. היפכו תמונות סלפי למכירות. צריך להפסיק לחשוב על מילות מפתח, אלא יותר על תכנים גרפיים ומה יכול לגעת בקהל היעד שלכם. סליידים מלאים ניתן למצוא כאן.
  6. תהיו חלק מהדיון- חפשו דפי פייסבוק יתומים, שצברו מאות לייקים ומשתתפים וחפשו האם הדף הזה ניתן לשליטה מחודשת על ידכם. אפילו הציעו סכום כסף סימלי על מנת להשתלט עליו ממנהל הדף. הגיעו לקבוצות יעודיות לתחום שלכם דרך slack או דרך Medium, Quora, Reddit. תנו מידע חיוני לקהל שלכם והגיעו אליהם, היכן שהם צורכים את התוכן שלהם. כמובן- זהירות לא להספים. אנחנו מתקדמים בזמן- לא חוזרים אחורה לתקופות חשוכות ב-SEO.
  7. המעבר לHTTPS: לפי DeepCrawl, רק 22% מהאתרים בעולם עברו לHTTPS. נתון מטורף (!) וקצת מדאיג. הרי גוגל מדברת על כך כבר המון זמן ואף תתחיל לחלק אזהרות בגלישה לאתרים שאינם מאובטחים. אם עדיין לא עשיתם את המעבר- תתחילו לעשות זאת כבר אתמול.

עוד נתונים מעניינים וסליידים נוספים, יעלו בקרוב בבלוג של אאוטבריין.

יש שאלות? רוצים לדבר על משהו שמטריד אתכם? הגיבו למטה.

לירז פוסטן

לירז הינה מקדמת אתרים בעלת ניסיון של עשור, ניסיון בחברות ענק בין לאומיות, שווקים תחרותיים ובאסטרטגיית תוכן שיווקי. לירז מרצה בכנסי שיווק ארציים ומקומיים וכן במכללות. מוזמנים לעקוב אחריה בטוויטר.
סגירת תפריט