טייק דאת׳ בישראל- לקחים על שיווק נכון

טייק דאת׳ בישראל- לקחים על שיווק נכון

מארק אואן, הופעה בישראל, קרדיט תמונה: מעריב

אני מעריצה גמורה של להקת הבנים הידועה משנות ה90- טייק דאת׳ או באנגלית: Take That.

כיאה למעריצה לא שפויה, מיד מיהרתי לרכוש כרטיסים למופע האגדי הזה, כמה שיותר קרוב לבמה ובכמה שיותר התרגשות, לילות ללא שינה, דופק מהיר…. פשוט חיכיון מטורף.

כשהגעתי לאולם ביום המיוחל, הבנתי שלא הצליחו למלא את האולם. שלא תטעו, היו המוןןןןן אנשים באולם. אבל לא כל המקומות היו תפוסים, ולמעשה עד לרגע האחרון עוד יכלתי לצפות במודעות ממומנות בפייסבוק על ההופעה.

כמה לקחי שיווק שיש לי להעיר לקראת ההופעות הבאות:

  • קהל היעד- מדובר על בנות (בעיקר) שגיל ההתבגרות שלהן היה בשנות ה-90. כולנו זוכרות את להקת הבנים הזו, כצעירה ותוססת…. אז למה, בטירגות המודעות בפייסבוק, קיבלתי תמונות יבשות מאוד של הלהקה ״הזקנה״ הזו? לא יכלתם לבחור תמונות קצת יותר מייצגות? הרי ברצינות…. זו התמונה שתגרום לי להקליק לרכישה?? דכאון!

    טייק דאת׳ בישראל 2017. קרדיט תמונה: קונצ׳רטו
  • כוחה של קהילה- לא נרשם בשום מקום האשטאג אופציונלי לתיוג החוויה האישית והתמונות מההופעה. כל אחת העלתה תיוגים לתמונה שלה לרשתות החברתיות שלה אבל לא היה אפקט ויראלי מההופעה כלל. יכלו בקלות להנחות את הקהל לתייג תמונות בצורה מסוימת וליצור קהילה מגובשת שנהנית ביחד, אפילו כמה ימים לאחר ההופעה.
  • כוח שיווקי מאורגן- חולקו בכניסה בלוני כחול לבן, ופתקים שביקשו מהקהל לנפח בלונים בהדרן הראשון ולצבוע את האולם בצבעי הדגל הלאומי שלנו. מקסים. היו מעט מאוד פרסומים על האירגון הזה, ושיתוף הפעולה הטבעי של הקהל היה פשוט מדהים. זה רק מדגיש כמה הקהל היה צמא לשיתוף פעולה, לתחושת הביחד. בכלל, נדמה היה שכל הבנות באולם הרגישו תחושת שייכות ושכמעט מכירות כל אחת היושבת באולם.
  • מכירת הכרטיסים- אין ספק שהמחירים היו גבוהים לכל כרטיס. גבוהים מאוד אפילו. היה מצופה שאם לא הצליחו למכור כרטיסים, היו לפחות מורידים מחירים יום יומיים לפני ההופעה. אפילו בשעות מסוימות, לתת תחושת ״לחץ״ על מנת למכור יותר.
  • פוסטים ממומנים בפייסבוק- תמיד נראו אותו דבר. אולי מודעת וידאו נוספה מזכיין אחר עם הזמן, אבל לא היה בשום מקום ספירה לאחור, או תחושה שההופעה החד פעמית הזו, בישראל, מתחילה אוטוטו.
  • דיבור עם הלהקה- גארי בארלו ומארק אואן מאוד פעילים לקראת הופעות ומרבים לפרסם סרטונים אישיים יותר על הציפיה שלהם להגיע ליעד. חומר שיווקי נהדר, אך עדיין נשאר רק על גבי הדף הציבורי של הלהקה ולא יצא החוצה לכלל המעריצות דרך פרסום ממומן על ידי אחד זכייני הכרטיסים. חבל….

הייתה הופעה מדהימה, אין ספק. חוויה של פעם בחיים. אישית, חזרתי משם צרודה להחריד אבל נהניתי מכל רגע. חזרתי להיות בת 12 לכמה שעות, וצפיתי מקרוב בגיבורי גיל ההתבגרות שלי.

מקווה מאוד לראות אותם שוב, אבל אולי הפעם, משרדי הכרטיסים יתחילו לחשוב דיגיטל. דיגיטל אמיתי חי ובועט.

לירז פוסטן

לירז הינה מקדמת אתרים בעלת ניסיון של עשור, ניסיון בחברות ענק בין לאומיות, שווקים תחרותיים ובאסטרטגיית תוכן שיווקי. לירז מרצה בכנסי שיווק ארציים ומקומיים וכן במכללות. מוזמנים לעקוב אחריה בטוויטר.
סגירת תפריט